Nu är det krig

Så här års brukar jag alltid drabbas av vårkänslor och nu är det dags igen. Jag förklarar krig mot vintern. Som första steg har jag tvättat min vinterjacka (i min mycket välreparerade tvättmaskin) och plockat fram en tunnare variant som visserligen inte går att knäppa men ändå. Jag tänker inte ge upp. VInterjackan kommer inte fram förrän till hösten igen.

Den här vintern har ju i och för sig inte varit mycket att kriga med. Snö hade vi väl i två-tre dagar och temperaturen har hållt sig strax under nollan. Jag tror inte att den har slunkit under 10 minus nångång men jag kan ha fel.

Efter mina krig startar brukar alltid vintern slå tillbaka, så blir det nu snöstorm och massa minus så vet ni varför. Men ge inte upp, det tänker inte jag göra. Våren är på ingång.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Det ligger något i det du skriver,när man fått undan vinter kläderna kommer vintern.Lika bra att ha kläderna framme till i Maj :)
Ha det bra /Anna-Carin

2008-02-20 @ 14:31:15
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Mexicanen o Mexicanscan:-)

Ha ha ha, på Fredag åker vi till Gran Canaria:-)

Perfekt taimat vinterkrig:-)

Hoppas de drar in jävligt kalla nordanvindar å massor me snö:-)

Vi ses igen då våren kommer:-)

2008-02-20 @ 20:40:14
Postat av: helga

Jag hejar på våren - må den vinna och det snart!

2008-02-21 @ 11:41:56
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: madde

I ain't seeing any snow, but i'll hear the storm!!!
I'll blame you for that...

2008-02-22 @ 23:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0