Sommarpratare och musik.

Jag brukar lyssnar på sommarpratarna när jag kan, oftast blir det när jag sitter i bilen. Nu i fredags var det Annika Norlin som pratade. När hon valde sin musik hade hon gjort en lista på de 10 bästa låtarna i världen, enligt henne. Sen körde hon dom från 10:e till första plats. Det var kul, hon hade en del musik på sin lista som jag inte tror att så många skulle välja men det som jag reagerade på är att hon klarade att välja tio låter. Hur kan man välja tio låtar och sen klara av att numrera dom?

De tio låtar jag skulle ta ut idag skulle kanske inte alls vara med på listan i morgon. När jag lyssnar på musik så styr humöret och massa andra saker. Det är samma som när man får såna där "lära känna varandra-mejl" och man ska skriva sin favoritbok. Det klarar jag aldrig. Har läst mängder av böcker men välja ut en? Det går inte.


Kommentarer
Postat av: helga

Jag håller med dig - det är jättesvårt att välja ut så få låtar.



Jag lyssnar också gärna på sommar men i år har jag bara hört tre program. Jag ska nog lyssna på fler via hemsidan.

2008-08-07 @ 10:27:11
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Covermum

JO det är helt sant. Det är skvatt omöjligt att välja de bästa genom tiderna. Jag har kommit in i sommarpratarsvängen och har faktiskt lyckats pricka in flera på raken nu. Jag har blivit rätt överraskad av flera av dem...sånna jag inte trodde jag gillade :)

2008-08-07 @ 23:28:24
URL: http://www.vk.se/nordmaling/?showblog=346
Postat av: Rospiggen

Jag kan inte heller välja bara så där, har också undrat hur andra gör! Jodu, humorn här vette sjutton om det är arv eller miljö =)

2008-08-08 @ 19:24:30
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: mammakero

Svårt är det att välja i mängden, men då får man bara ta klassiker, tror jag. Annars blir det nära på omöjligt att klara programtiden!

Hörde du på Tina Nordström? Jag tyckte att hon var den bästa prataren av de jag hört iår! (Jag har inte hört så många kanske jag måste tillägga...)

2008-08-10 @ 22:19:08
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0