Flyttbestyr

Vi köpte som sagt en lägenhet för ett tag sen. Förra fredagen fick vi nycklarna. Samma dag fick pappa sin plats på hemmet så den fredagen gick mest åt att köra grejer till honom och få honom på plats. Det var skönt att han slapp "korttidsboendet (max två veckor får man bo där, han var där sen oktober) men också jobbigt att inse att han är så dålig som han är. Nu visade det sig dock att han trivs jättebra. De har massa aktiviteter, där bor andra trevliga människor han kan umgås med och mamma får det lite lugnare.

Lägenheten som vi köpte var fin. Praktiskt taget bara att flytta in, tänkte vi. Men så ville jag måla en vägg. Och när jag målade den insåg jag att jag även måste måla två andra. Och lister. Och dörrkarmar. Och dörrarna måste in på lack. Och INUTI köksskåpen. Ska de verkligen se ut så (illröda och klargula)? Nä inte det nej. Måla där med. Och dörren mellan köket och sovrummet? Den gör ju att man inte får plats med garderoberna och inte heller köksbordet. Stäng igen den! Men garderoberna? De är änna trista! Ut med dom och köpa nya.

Aldrig jag försöker måla en vägg igen!

Kommentarer
Postat av: Brittmarie

Jaaa fy attans vad en fjäder lätt kan bli till en jätte höna. Grattis och lycka till med det nya.
Kram Bitte

2014-03-24 @ 06:59:55
URL: http://www.mannbro2b.se
Postat av: mammakero

Att måla EN vägg är väl som att äta ett chips och lämna resten av påsen... Nä, att måla EN vägg är som att tippa en dominobricka...!!!!
Det bästa med att starta målerikarusellen, är att det blir så snyggt när det är klart! Och att håller ett tag innan nästa målerikarusell kommer! XD

2014-03-24 @ 11:50:56
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Helga

Åh sötnos så mycket du haft kring dig!!! Ett gott råd till nästa gång - ge f-n i att måla den där väggen ;)

2014-03-28 @ 19:27:05
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0