Chokladbollar

En fullspäckad men kul vecka börjar närma sig sitt slut. Mycket på jobbet och mycket på fritiden. Fotokursen i tisdags. Börjar nog äntligen få ordning på alla begrepp. Målarkurs i onsdags. Kände inte alls för att åka dit eftersom jag var otroligt grinig. Men efter att ha "gnällt av mig" till de (stackarna) i gruppen var det helt okej att greppa penseln. Och igår var jag hos goda vännen J för att se när J nr 2 fick sitt certifikat. Grattis till henne!
Idag hade jag lektion med min invandrargrupp. Eftersom vi idag skulle träna på en recepttext tänkte jag att det kanske vore bra att få träna lite praktiskt. Det där med tsk, dl, msk är inte så lätt att förstå annars.

Så efter vi läst och förstått en text om hur man lagar spagetti och köttfärsröra tog jag fram bunkar, ingredienser (också ett svårt ord) och vi (dom) fick vara i smågrupper och baka chokladbollar. Det gick fantastiskt bra.
"Tyvärr" var dom flesta bilder jag tog på eleverna i helfigur och dom kan jag så klart inte lägga ut här. Men ett litet smakprov:
Detta var innan dom verkligen "vågade" röra med händerna.
Delar av ena gruppens resultat. Olika stora men väldigt goda.

Kommentarer
Postat av: Kristin

You da best Åsa!! Dom kommer att älska dej (ännu mer) efter det här!!

2011-12-02 @ 17:55:13
URL: http://umm-yara.blogspot.com/
Postat av: PO

Jag säger bara suvve, matte och svenska i skön förening!

2011-12-02 @ 23:42:31
Postat av: mickis

då var de alltså duktigare än Tomas Ledin på att baka chokladbollar ;-)



Ha en fin lördag!

Kram

2011-12-03 @ 13:19:09
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

Chokladbollar är mumsigt! Bra sätt att lära sej läsa recept på, att få använda händerna oxå!

2011-12-03 @ 18:58:41
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: helga

Mums! Vilken GOD idé!! Lärorikt och GOTT!!

2011-12-03 @ 19:27:47
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Daniela

Åååh Åååsa! Du är la för Goo!!! Blir så sugen på chokladbollar att jag också vill göra det! När jag kommer hem kommer jag MINSANN över på fika! Kram på dig och hälsa familjen, och nu ska jag följa dig, har Stjärnat-din blogg :D haha! Kram

2011-12-06 @ 05:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0