Kantareller

Har blivit biten av kantarellodjuret. Vi bor ju hur nära skogen som helst (mitt i enligt yngsta dottern) men jag har aldrig varit så kantarellintresserad. Vi brukar gå ut nångång och fixa oss lite till en macka eller så men inga större mängder.

Nu har nåt hänt. Gjorde så himla god kantarellstuvning till köttet häromdagen och det gav mersmak. Och dessutom tyckte jag det var kul att vara ute och leta. Nu vill jag ut hela tiden.

Idag åkte jag dock till lokalen och jobbade några timmar och när jag kom hem upptäckte jag att maken varit ute på egenjakt. Utan mig?!? Blev jag glad och tacksam? Nä, inte ett dugg. Skällde jag och frågade hur han kunde? Jajamensan. Det lät väl ungefär så här: Har du varit ute utan mig? Var var du? Va, varför gick du där? Finns det inga kvar nu då? När ska jag komma ut?

Otacksam? Det är väl bara förnamnet.

Kommentarer
Postat av: Helga

hahahaha... jag sitter bara och ler :)

2009-08-18 @ 09:38:30
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: mickis

Näää men Åsa.. Det bästa med kantareller är ju inte att plocka dem utan att äta dem... Nu får du allt be maken om ursäkt...



Ha en fin dag!

2009-08-18 @ 14:25:09
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

HAHAHAHA!!! Till och med jag är drabbad! Vi hittade precis till köttet i stugan sista veckan vi hade semester... Nu pratar jag och maken om att vi måste ut till stugan och kolla om det kommit upp fler....!

Helt sjukt är det!

Skulle dessutom maken åka ut och plocka själv så skulle jag oxå bli sur...

2009-08-20 @ 20:45:15
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Maria

gissar att konkuransen är mördande i skogarna runt mig... förra året fick jag sju stycken eller så o då träffade jag fler svampplockare än jag hittade svamp.

Blir lite avundsjuk på dina fyndigheter, hemma är det dessutom bara jag som förstår vitsen med kantareller.. (puh!)

2009-08-24 @ 12:08:53
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0