Vintersolståndet

Hoppas inte att ni glömde att det var vintersolstånd igår? Det är en av mina största högtider. Jag kan inte säga att jag blir så glad runt midsommar när det vänder och blir mörkare och mörkare, då har jag nästan bara nedräkning tills det vänder tillbaka igen. Nu däremot är det hopp om livet, lite ljusare för varje dag.

Maken och jag gifte oss också på vintersolståndet. Vi resonerade så som att det ju inte kan bli mörkare. Typ. Vi brukar inte fira så mycket men igår fick han en puss (eller ja, det brukar han få) och jag grattade honom. Då visade det sig att det är idag vår bröllopsdag är. Vintersolståndet är ju 21-22 dec, lite olika. Och det är ett datum jag inte kan lära mig. Tur att han har koll.

När vi gifte oss var det ett himla liv runt omkring oss. Vi bestämde oss för att göra det av ovan anledning men också så här före jul så ingen kunde fira oss. Vi ville göra det lite snabbt och lätt. Så snabbt gick det att vi knappt fick köpt en ring, jag var inte säker på om jag ville ha nån, och definitivt inte hann gravera den. Så jag kan inte kika i den heller för att se när dagen var. Kanske ska lämna in den på gravyr så här 14 år senare.

Kommentarer
Postat av: lena

Vårat bröllop gick oxå i ett huj!!!

Vi gjorde det i smyg,ville ha det så!!

Kan ju kanske vara dags att lämna in ringen hehe!!!

Ha det bäst, kram lena.

2008-12-22 @ 15:42:49
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis på bröllopsdagen :) Kramis.

2008-12-22 @ 21:49:42
URL: http://lewisian.blogg.se/
Postat av: Mickis

Självklart kan du gravera in namn+datum nu MEN inte blir ringen värd mer för dig med gravyr än den är nu?



Vilken tur att du hade möjlighet att hämta din sjuka dotter... Hoppas hon år kurant t jul. (Jag kan ej kommentera det inlägget)



Ha en godnatt!

Kram

P.s blev knäcken god? D.s

2008-12-22 @ 23:28:49
URL: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0