Hösten. Och kyla.

På sociala medier lever alla (eller i alla fall de flesta) ett lyckligt liv med välstädade hus, nybakat i frysen och glada barn. Jag kan på ett plan förstå det. Dagar när allt är mindre bra eller pest, då kanske man låter bli att lägga ut nåt? Eller i alla fall de flesta.

Jag brukar varje höst gnälla på just att hösten har kommit. Jag hatar mörkret. Jag hatar kylan. Jag försöker, trots vad många tycker och tror, låta bli att gnälla för mycket och även lite ta udden av vad jag känner. Men hösten är tuff. Inte alltid men ganska nära alltid.

Hösten är tiden jag kan bli otroligt sur över att skrapa bilen och ha hela händerna fulla av is (nä, jag har inga vantar/handskar). Hösten är tiden jag badar varje dag för det är det enda sättet jag kan bli riktigt varm. Hösten är den tiden när jag jobbar (oavsett vilket jobb jag varit på så har det alltid funkat jättebra) och sen oftast störtar rätt hem för att få vara ifred. Hösten är också den tiden när jag ibland, utan anledning, kan känna att jag bara vill vara hemma och gråta.

Jag har ju lärt känna den här sidan hos mig själv under åren som gått. Även om jag tidvis tror att det bara är Winnerbäck som förstår mig så vet jag  att det vänder. Jag vet att jag blir smått manisk när ljuset kommer tillbaka. Jag vet att det går över.

Men snälla. Ge mig inga tips som: "Tänk positivt!" eller "Det är inte hur man har det, det är hur man tar det!" eller "Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!" eller "Träna så mår du bättre!" eller liknande. Det funkar inte alltid så.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Förstår att det är jobbigt, när alla känslor intensifieras och triggas av kyla och mörker. Det trots att jag gillar hösten fram till alla färger brinner upp. Sen stämmer jag in i din klagolåt, fast inte med sådan smärta. Gillar inte kyla och mörker särskilt bra heller. Det är då min värkande kropp värker jäveln, som nu.

2017-11-15 @ 18:10:06
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Du ville inte ha tips men en fråga kanske är okej? Har du provat med rejäla doser d-vitamin i pillerform? Hjälpte mig. <3

2017-11-17 @ 08:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0