Små backiga vägar utan sikt.

Autobahnen som jag skrev om för några veckor sen visste jag skulle ta slut. Och nu är den just, slut. 
 
Deppade häromkvällen och messade min vän och skrev: Nä, säg nåt klokt nu. 
Hon är duktig på att sätta ord på sånt som jag går igenom och saker jag undrar. Hon kontrade med att skicka en låt: The scientist med Coldplay. Jättedeppig. Det sjuka i det gjorde att jag inte kunde låta bli att börja skratta, trots allt. När jag skrev nåt om att den ju "var väldigt uppmuntrande" svarade hon: "Fattar du hur opassande det hade varit med happy happy?"
Och det hade ju hon rätt i. 
Hon hävdade också att denna meningen var den viktigaste. Och igen hade hon rätt. 
 
"Nobody said it was easy
No one ever said it would be this hard"
 
Men allt löser sig. Saknad kanske är en bra sak. 
 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Vilken bra vän du har & hon vet ju precis hur hon ska få dig att le igen 😀

Kram ❤️

2016-05-17 @ 18:43:22
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Det verkar som om vi är två som går igenom jobbiga saker? Man måste ha tålamod för allt löser sig alltid på ena eller andra sättet. Men det är rackarns jobbigt att ha tålamod och tråkigt är det också.
Kram!
/P

2016-05-17 @ 20:11:28
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Helga

Livet går ju inte i 180 framåt i en lyster av glädje och lätthet. Det är lite upp och lite ner och allt där emellan. I bloggar kan det ju verka som att alla har det så lätt jämnt. Bra att du beskriver dina känslor på riktigt.

Tack för att du läser inne hos mig och för dina kommentarer - det uppskattas. Min blogg är nog lite mer glättig och de riktiga känslorna visas inte mycket. Vi har en familj här i området där pappan (55-60år) knalldog i helgen. Vi känner två av sönerna och min man har varit tränare till en av dem. Så himla sorgligt alltihop och man funderar på livet.

2016-05-18 @ 08:51:35
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Jag är inte duktig med ord. Särskilt inte då det verkligen gäller. Jag har ett brev som måste skrivas till min pappa. Vilket jag inte kan eftersom min far är mästare på ord. Vilket jag inte är. Jag vet hur viktiga ord är. Det är därför jag skrivit brevet till min far i massor av omgångar. Inget är bra, därför skriver jag inte ett brev till min far.
Tack gode gud för att du har din vän!
Jag skriver bara sin min healer ordinerade - kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram och kram. Min healer ordinerade nämligen 12 kramar om dagen för att jag skulle klara dagen. Om jag behöver 12 kramar gör du det med. Till min kära vän Åsa, Awesome -här har du 12 kramar.

2016-05-18 @ 21:49:17
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0