Mycket nytt

Så har jag redan jobbat på nya jobbet i snart ett halvår. Det är mycket nytt att lära, speciellt vad det gäller säkerhet och administration men ändå mycket lugnare än förra skolan. Det där att känna att man har tid till varje student, att man har tid att plocka fram rätt material och att man har tid för efterarbete. Det är inte helt fel.

Jag trodde att jag skulle sakna loven. Det gör jag så klart. Det hade väl varit härligt att få vara ledig lite då och då. Men behovet har minskat helt klart. På gamla skolan var jag helt slut när det var dags för lov. Nu funkar det bra utan. Kollegorna saknar jag förstås. Mycket. Fast jag har bra kollegor här med, som tur är.


Kommentarer
Postat av: Helga

Min syrra har också bytt den vanliga skolan mot svenska 2-undervisning och har inga lov. Hon tycker precis som du - det är värt det!

2015-11-27 @ 21:02:27
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0