Betraktelser nr 2 (tror jag)

Har verkligen haft en kanonvecka i Egypten. Jag menar, en charter är ju en charter? Inte riktigt denna. Härlig personal. Underbart "lekledarteam" och allt resten bra också.

1. Kul att man blir en människa och inte bara en "nån som är där". Som när lekledarteamet (animation team) en dag påpekade att "vi saknade er igår" då vi var på rummet eftersom jag var sjuk.

2. Samma gäng som kom fram och sa "Ska ni åka hem?" Och vi fick en jättekram. Inte så att jag inte fattar att de glömmer oss samma sekund när vi åker. Men kul ändå.

3. Att inte ha nät på en vecka. Det kom, stannade en minut. Hann eventuellt publicera nån bild, fick aldrig sett nån kommentar, dock, innan nätet försvann igen. Som dottern sa, "det hade varit bättre att veta att det liksom aldrig fanns där". Men man vande sig.

4. Pannkaka till frukost. Och mellanmål. Fick mig redan tredje dagen äta rårivna morötter till frukost. Frivilligt.

5. Jag började veckan med att tro att det finns en särskild plats i helvetet för folk som reserverar solstolar utan att sen vara på plats. Men det slutade ju med att dottern och jag, även vi, la ut våra handdukar innan vi gick till frukosten.  

6. Att egypter som var på hotellet och försöka sälja grejer till oss (spa, ansiktsbehandling osv) ändrade sig och kom med goda råd mot min hosta. Fick andas nån eukalyptusgrej, fick egyptiskt te med citron, fick skumma rosa tabletter, satt i kokhet bastu. Tror dock de rosa tabletterna hjälpte bäst.

7. Omställningen att komma hem igen. Förutom att det är 30 grader kallare så har "all inclusive" ändrats till "vi har inget kök alls för det gamla är utslängt och det nya ligger i fina lådor i vardagsrummet tills rörläggaren kommer och kylskåpet är tomt och vi får leva på hämtmat en vecka eller fem och det är ingen som kommer och serverar utan du får vackert röra på dig själv och åka och hämta".

Kommentarer
Postat av: Milo

Du är alltid välkommen hem till oss mormor, och passa och leka med mig. Vi har faktiskt ett kök! Shit nu kommer mamma, måste sluta använda hennes telefon innan hon ser det. *låtsas sova*

2015-02-13 @ 10:02:34
Postat av: mammakero

Hahaha!!
Jag förstår verkligen brytningen mellan all-inclusiv och inget kök, mellan vintersverige och varmaegypten. Välkommen hem till vardagen!!!
Ha en underbar alla hjärtans dag!

2015-02-14 @ 15:38:53
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Mickis

jobbigt att vara sjuk på semestern.. Tur att det finns rosa piller ;-)
Är du frisk nu?
Ha en fin kväll!
Kram ❤️

2015-02-15 @ 19:59:45
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: helga

Typiskt att du var sjuk ändå men bra att alla var så gulliga! Jag har aldrig varit på allinclusivehotell. Det verkar lyxigt och skönt!

2015-02-21 @ 22:59:56
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0