Igen....

Tja. Nu hände det igen. Det jag bla lovade  mammakero att det inte skulle hända igen. Eller jo. Vi sa att när/om vi får sålt huset. Då säljer vi tvåan och flyttar för sista gången. Och nu efter ett knappt år hittade vi vår blivande bostad. Radhus. Enplans. I och för sig med inredd vind. 
 
Så nu flyttar vi igen. Jag som är oxe och allt. Vill bo där jag bor, är redo att nu lämna ytterligare en gång för att flytta till nytt ställe. Det sista. Om det inte händer nåt oväntat iaf..  
 
Maken hade som önskemål att inte flytta till hus eller radhus vilket jag ville. Jag ville ha en gräsplätt där barnbarnet kan ligga och kissa. Maken ville inte ha jobbet med att fixa och dona hela tiden, vilket jag förstår. Så nu blev det en kompromiss. Bostadrättsradhus. Dessutom i tegel. Så bara en liten gräsmatta att klippa och ändå utan insyn.
 
Förra gångerna vi flyttade fixade vi det mesta själva. Kompisar erbjöd att hjälpa till men vi sa att det gick lätt och gjorde det själva. Det var INTE lätt. Så denna gång ska alla som kan och vill få hjälpa till. Så senast sista helgen i augusti går flyttlasset. 

Kommentarer
Postat av: Helga

Jaha var det så ni ville ha det sen efter att ni köpte tvåan Skönt att huset blivit sålt så ni kan komma vidare. Hoppas ni ska trivas!

2015-08-02 @ 21:12:05
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Är detta sista gången??!!! Hahaha!!! Hur stor är nuvarande hus? Måste ni renovera från början igen? Fast jag förstår faktiskt behovet att ha en gräsplätt för barnbarnet att kissa på! ;-D

2015-08-06 @ 19:24:36
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mickis

Se det positivt... tänk så mycket skit ni fått rensat under dessa flytter
Denna flytten går säkert jättelätt ;-)

Låter som en bra kompromiss tycker jag :-)

Kram

2015-08-11 @ 18:22:53
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0