Höstdagjämning

Jag känner en kille som bor i Australien. Han vet att jag tycker det är rätt hemskt när det blir mörkare och kallare och missar inte ett tillfälle att påpeka att när det blir mörkare här hos mig, då blir det ljusare och varmare hos honom. Ska jag vara ärlig brukar jag göra detsamma när det blir vår i Sverige.

I morse när jag kollade på fb såg jag att han efterfrågat ett blogginlägg om att det var höstdagjämning. Och jag insåg att han har rätt. Jag brukar vara jättesnabb på att gnälla om att hösten är här och att den hemska årstiden närmar sig.
 
I år vet jag inte vad skillnaden är men det känns som om jag kommer överleva denna höst och vinter också. Kanske. Kan det vara för att vi har haft en riktigt kanonsommar och bra höst? Eller är det åldern?
 
Nåja, den som lever får se!

Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag tror det är en sammanblandning av alla tre faktorerna! Jag känner samma sak, så det måste vara en fantastisk sommar, en härligt varm höst och att vi är äldre... (inte gamla, för det blir vi aldrig!!)

2014-09-23 @ 18:21:43
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Erik F

Styrkekram! ;-)

2014-09-24 @ 01:45:57
Postat av: Helga

Lite lättare blir det ju ändå när sensommaren varit så fin. Igår hade vi gäster o tände ljus och visst är det också mysigt!!

2014-09-25 @ 09:10:33
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Mickis

Det har varit en lång bra sommar o sensommar med mycket sol ☀️ Det tror jag gör hösten lättare & iår slipper du skotta snö o grejer INTE FEL!!

Ha en fin fredag!
Kram

2014-09-26 @ 08:51:38
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0