Fucking jävla cancer

Förra fredagen fick jag ett besked från en vän till mig. Hon, som har gått igenom massa behandlingar mot sin cancer, hade precis fått reda på att hennes cancer nu var obotlig. Efter flera års kämpande skulle det inte gå att göra nåt mer. När jag fick beskedet var jag i Ullared med äldsta dottern för att köpa studentgrejer till yngsta dottern. Luften gick ur mig totalt. Hur meningsfullt känns det att köpa papptallrikar med svenska flaggan på när C fått detta besked?
 
Jag lärde känna C på Lunarstorm. Denna sida som var så inne, och sen så ute, långt före Facebooks tid. Jag är inte ens säker på att man verkligen kunde lära känna folk på den sidan, men jag lyckades. Två vänner fick jag under den tiden. C och M (de kände för övrigt varandra också). 
 
När jag fick beskedet mejlade jag henne. Jag visste ju att hon skulle på Håkan Hellström på Ullevi på lördag, det var typ nästan det enda hon skrev om hela våren. Om jag är fantatisk Winnerbäckfan så är hon Hellström, lika allvarligt. Jag frågade om hon hade lust med en fika före konserten men hon svarade att det inte fanns nån ork till det. Hennes kraftigaste ansträngingar gick till att klara hennes yngsta dotters student på tisdagen. Hon hade också pratat med läkaren för att få ett intyg att se Håkan från någon sorts specialplats som de som är rullstolsburna får sitta på. Jag tänkte, allvarligt talat, inte så mycket på det. Jag tänkte att "ja, klart hon måste ta det lugnt, vi tar en fika i sommar i stället". 
 
Sen igår (torsdag) sitter jag på jobbet. Jag slötittar lite på Facebook (jo, det händer, på arbetstid) och då står det där. C:s familj har lämnat en hälsning. C gick bort i onsdags kväll. Jag fattade verkligen ingenting! Jag mejlade ju med henne bara för några dagar sen! Hur kan hon vara borta?
 
Jag är så glad att hon fick vara med på sin dotters student! Men så ledsen över att hon inte får gå på Hellström i morgon!
 
Jag lovar dig C! I morgon ska jag dansa och skratta! För din skull.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: M

Det gör du rätt i! Det är så vi måste leva livet om vi ska hedra C på bästa sätt.

2014-06-06 @ 20:56:15
Postat av: mammakero

FUCK CANCER!!!!

2014-06-06 @ 21:10:37
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Martin

Men? Det är faen inte rättvist!! Fuck that fucking cancer!! Kram!

2014-06-06 @ 21:30:33
Postat av: Brittmarie

Dansa, skratta och gråt det läker, även tanken på att hon inte längre lider får försöka lindra. Tankarna går till hennes familj.
Håller med Fuck cancer!
<3 kram

2014-06-07 @ 08:32:34
URL: http://www.mannbro2b.se
Postat av: Helga

Men åh... jag får tårar i ögonen och en klump i halsen... Kram på dig!!!

2014-06-07 @ 17:39:56
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mickis

Cancer är för djävligt!!! :-(
Det är en orättvis sjukdom...
Visst mycket betydelsefullt att hon fick vara med på dotterns student... men så sorgligt...

*stor kram*

2014-06-07 @ 18:54:16
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0