Husförsäljning

En dag för många många år sedan (typ två) kände helt plöstligt både maken och jag att vi inte hade lust att pendla till Borås varje dag från Tostared. 12 mil var. Varje vardag. Innan tyckte jag att det var rätt befriande att pendla. Dels att kunna bearbeta (eller planera, beroede på tid) dagen och att lyssna på ljudböcker. Men en dag så tröttnade jag. Jag tröttnade även på det stora huset och den stora trädgården som ingen hann med så vi satte ut huset till försäljning. Speciellt då barnen blev stora och försvann. 
 
Det gick ett år. Det gick lite till. Sen en dag! Nån ville köpa. Men fick inga lån. En till ville köpa men fick inte heller några lån. Så huset stod och stod och ingen mådde bra. Varken vi i huset eller huset him/herself. 
 
Så nu i dagarna var det ett par som var intresserade. Det blev en del krångel med banklån och annat för det där paret också så vi tröttnade både dem och på huset som bara stod och bestämde oss för att om inte det här paret ville ha huset, då skulle vi hyra ut. Alltså måste huset tömmas. 
 
Eftersom maken skulle vara borta några dagar sa jag att jag skulle börja röja. I fyra dagar var jag och rensande och sorterade och packade och slängde tjugo års skit och grejer. På kvällarna var jag så trött att jag trodde jag skulle spy och det var så trist! Efter fyra dagar kom maken tillbaka till västsverige och vi började köra grejer. Fem stora lass till tippen, tre till nya lägenheten (hur får man in 180 kvm i en tvåa på 57 kvm?) och en del till grannar och vänner. Och efter barnens och våra flyttar är jag verkligen trött på att bära, mammakero, du som skrev det redan för veckor sedan!
 
Hur som helst ville vi tömma huset innan vi skulle på egen semester och det lyckades! På torsdagen var där tomt och hyfsat urstädat. Och helt plötsligt så ville paret ha huset. Det hade löst sig med lån och annat tjafs. Besiktningsmannen kom ner i dag, fredag, och papper skrevs. Så i morgon när vi åker på semester är vi huslösa! Väldigt skönt men också lite sentimentalt. 
 
Men nu ska här vilas! Äntligen (efter snart tre lediga veckor) semester!!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Men vad skönt!!! Inga irriterande lösa trådar som ligger och gnager utan att man fattar hur de gnager. NU kan ni äntligen ha SEMESTER och inte ledighet! Och förhoppningsvis är det slutburet för er!

2014-07-13 @ 09:19:20
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Helga

Åh var det så det var! Hjälp vad ni fått jobba! Härligt nu att ni får lite semester äntligen!

2014-07-14 @ 19:52:02
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0