Bada

Huset är ju inte sålt än, trots flera försök. Det är väl bara att inse. Inte många vill bo på landet just nu.

Häromdagen var jag i alla fall där eftersom jag skulle åka till målargruppen. Eftersom jag var tidig tänkte jag passa på att ta ett bad. Jag älskar att bada men har inget badkar där jag bor just nu (men kommer få i den nya lägenheten!).

När jag kör upp mot huset ser jag att alla lampor i huset lyset. Och nu pratar vi om ALLA lampor: badrummen, köket, diskbänksbeslysningen, sovrummen, hallen, utelampan, ja, alla.

Jag blev så klart väldigt undrande. Varför skulle de lysa nu? Min förklaring till mig själv blev att mäklaren hade varit där och visat huset och glömt säga till oss, Och glömt släcka efter sig. Lite irriterad var jag men eftersom det var låst och tomt på parkeringen gick jag in i alla fall. 
 
Väl i badet slappnae jag av, läste lite. Helt plötsligt hör jag hur någon rycker i dörren (som jag tack och lov låst). Jag blev ju lite undrande och klev upp och drog en handduk runt mig och öppnade. Där stod då ett par som skulle på visning. Behöver jag säga att de sprang så fort de kunde åt andra hållet när de såg mig? Nej, det gjorde de inte men klart de undrade när ägaren öppnade i bara handduk. 
 
Nåja, jag fick kasta på mig kläder och försvinna från huset. Och jag fick mycket riktigt ett samtal av mäklaren lite senare där hon bad om ursäkt att hon glömt meddela att de skulle komma. 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Hahahahahahaha hahahahahahaha
Underbart Åsa :-D
Tack för nattensskratt :-D

Vilken tur att du låste ytterdörren hahahahahahaha annars kunde det blivit lite mer pinsamt :-D
Vad tyckte paret om huset?

Kram

2014-02-22 @ 00:22:08
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: mammakero

Den där mäklaren hade glömt ganska många saker... Där rök det välförtjänta badet...

2014-02-22 @ 08:13:11
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Helga

Men gud hahahaha - vad jobbigt!!!...

2014-02-24 @ 10:08:05
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0