Amsterdam! Prag! Florens?

På måndagen kom dotter (dä) och hämtade oss halv fem på morgonen. Hon skulle köra oss till Landvetter. Väl där åt vi frukost och tog det lugnt. Jag var fortfarande ovetande om resmålet. När det var dags att gå till planet var det ju svårt att mörka vart vi skulle. Planet till Amsterdam! Kul, tänkte jag. 

När vi körde in mot landning pratade piloten om vädret. Samma som i Göteborg. Och regn. (Utan jacka hela veckan???) 

Väl framme på flygplatsen i Amsterdam tyckte jag maken var rörig. Han ville inte gå direkt till utgången utan letade efter en toa åt fel håll. Det tog en stund innan jag fattade att vi skulle vidare. Vi ställer oss i boardingen till Prag och står där en bra stund och väntar på att få komma ombord när maken drar iväg mig ur kön "Jag orkar inte stå i den långa kön. Kom nu." 
Jag fattar återigen ingenting förrän vi hamnade i en annan boardingkö. Nu till planet till Florens. Och det var hit resan gick. Kolhydraternas förlovade land! Pizza, pasta. Allt för mig (en god vän brukar ju säga att hon inte vet nån som äter så långt ifrån LCHF som jag). 

Möttes av 25 grader och sol. Jacka behövs inte. 

Utsikt från balkongen (börjar låta ruskigt illa kl 7 på morgonen iofs)




Kommentarer
Postat av: mickis

Ha en underbar semester :-)
vilken bra lurare din man är!
kram

2013-10-30 @ 09:45:18
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Helga

Florens är ett av mina drömresmål. Lyckost dig som har en man med så god smak ;)

Jag bokade just ännu en resa till Berlin. Saknar vardagskontakten med min dotter så mkt men nu blir det lite myspys med henne igen snart.

2013-10-30 @ 09:58:42
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Vad kul att få en sån rolig överraskning! Njut av lite semester så här när hösten övergår till vinter.

2013-10-30 @ 12:05:13
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0