Sås

Jag är helt klart en såsperson. Jag älskar sås. En måltid utan sås är en kass måltid. Gärna med ris eller pasta till. Kött, lite överflödigt, enligt mig. Detta helt till motsats till maken. En måltid med en köttbit och lite sallad är för honom höjden av lycka. (Bara ytterligare en sak som gör oss jätteolika.)

Jag är ju dessutom riktigt kass på att laga mat. Om man då bortser från de ... fem? rätterna som jag brukar göra om och om igen. Ibland brukar jag titta på barnen och vara imponerad över att de överhuvudtaget lever. Och utan näringsbrist.

Men nu för några veckor sen hände det. Nu har jag ÄNTLIGEN kommit på världens bästa recept på varm sås (en kall god kan jag sen några år). Min lycka är gjord!

Nästan så jag kan börja bjuda hem folk.

Kommentarer
Postat av: Helga

Då blir jag ju väldans nyfiken på det är för dundersås...

2013-11-12 @ 09:04:07
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mickis

Den vill jag ha recept på

Jag tycker pastan, riset, pottisen & såklart SÅSEN är det viktigastr.. köttet är jag inte heller noga med... men både dottern och maken älskar kött...

Så nu ska du ha matgöster då inom kort? Kul!

Kram

2013-11-12 @ 22:40:21
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: mammakero

Här har du en till sås älskare!! Min absoluta favorit varma sås är balsamvinägersåsen!!! Första gången jag smakade dog jag en smula efter den häftiga smakorgasmen... (ops! Vilket språk...)

2013-11-13 @ 13:16:42
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0