Dag 13

Längsta bilturen hittills. 80 mil. Vi åkte till, och igenom, Death valley. Där var det varmt!

Jag tyckte att det började bli rejält varmt när graderna kom upp till 100 f (37,7 c) men rekordet för dagen blev 127 f (52,77 c). När vi klev ur bilen kändes det som att stå i en bastu och när vi satte oss i bilen igen luktade det gummi från skosulorna. Det var ju inte riktigt så att de hade smält men heta var dem.

På vägen hittade vi bara en radiokanal och den spelade bara death metal och låtar som Highway to hell, inte min favvomusik men lite humor, tycker jag.

Vi åkte bil från tio på förmiddagen till halv sju på kvällen utan nåt att äta förutom en glass (öken, öken, öken. Inte ett matställe på hur många mil som helst). Det och denna otroliga värme, även i bil med AC (det gick inte att röra bilrutorna från insidan) gör mig inte till nån trevlig människa. Men när vi till slut kört ur öknen och kommit upp en bit i bergen och jag fått mat gick resten av dagsturen mycket bättre.

Jag säger som LA-vännen M: "Death valley är varmt, varmt, varmt. Men det är ett coolt ställe".

Häftig natur. Läckert. Och igen: Varmt! Inte en chans att jag ens kunde föreställa mig hur varmt det var.

Nu äntligen framme vid hotellet för natten. I morgon vidare. Men inte så långt som idag, tack!
Och det är fortfarande 39 c ute...


Kommentarer
Postat av: mammakero

Sådan extrem hetta har jag aldrig varit med om! Kul erfarenhet, även om jag har lättare för 40+ än 40-
Ta massor av bilder på San Fransisco! Love that city!

2013-06-30 @ 18:16:35
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0