Dag 22->

Har skrivit korta osammanhängande små minnesanteckningar lite då och då. Tänkte strukturera upp texten men orkar/hinner inte pilla med det på mobilen. Det får bli som det blir.


Market street, stor shoppinggata. Lika (nästan) hysteriskt som Fisherman's. Och lite meningslöst med tanke på att det är "samma" affärer som i LA och på de andra ställena. Och med tanke på att varken maken eller jag gillar att handla. Jag hittade t.o.m. mitt mobilskal i en affär här. Alltså likadant som det jag köpt i Ullared. Priset skilde sig dock, till Ullareds fördel.

SF har massor av uteliggare/tiggare. Det fanns i och för sig i LA med men här var det värre på ett helt annat sätt som jag har svårt att sätta ord på.

Mkt enkelt att åka kommunalt (om man bortser från att den ena äter middag och den andra hostar blod i en servett). Bussar/spårvagnar kommer hela tiden. Bara att betala och åka med. Kan inte låta bli att tycka lite synd om turister i Gbg.

Jag trodde att jag hittade "mitt" område till slut. Uppe på Haight där hippierörelsen en gång startade, men nja. Okej, det var mycket häftigt. Men mycket sjabbigt också.

Idag valde vi att istället åka söderut, se kusten och ta det lugnt.

Imorgon hemresa. Tiden gick fort.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Du får ta med den strukturerade biten med massor av bilder då du kör på review! När du kommer hem!
Så läckert hus! VA! Har det redan gått tre veckor! Hjälp, vart tar tiden vägen??

2013-07-10 @ 06:56:46
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0