Mer om Sri Lanka

Det var i alla fall kul att vi kunde åka alla fyra. Antar att det var sista resan det blir så med tanke på att barnen är stora nu.

Barnen delade ett rum och maken och jag ett. Och det tog inte lång tid innan barnen insåg att några av barerna hade gratis wifi vilket innebar internet. Så där tillbringade barnen många kvällar med uppkoppling och prat med massa människor medan maken och jag tog det lugnt på hotellet.

Vi åt oftast gott, vi träffade många intressanta människor (liksom människor som trodde att vi var vandrande bankomater), vi såg en fattigdom jag bara tidigare sett på TV.

Jag tog en del bilder. Får se när jag får tid att kolla igenom dem.

Nu är vi i alla fall hemma igen. Det känns inte helt fel. Julen missade vi helt, nyår kom och gick. Denna vecka ska ägnas åt lite läxor, städning och annat "skoj". Sen blir det jobb och ännu mer vardag på måndag. Rätt skönt.

Kommentarer
Postat av: mickis

Låter som en riktigt bra resa trots fattigdomen :-)

Kul att resa iväg alla 4.

Jag kan faktiskt oxå tänka mig att resa ifrån julen... Visst är det mysigt men jag tror inte jag skulle sakna det...



Ha en fin måndag, den första måndagen detta året :-)

Kram

2012-01-02 @ 09:03:19
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Ewa Ö

Jag var där -78 eller 79 inklusive Maldiverna. Det var fantastiskt - särskilt Kandy, men det som jag kommer ihåg mest var när vi besökte en "fabrik" där de tillverkade batiktavlor. En ung kvinna kom fram till mig och frågade varför det var så många från Sverige som kom och köpte deras barn. Fick vi inte lov att skaffa egna? Vad svarar man på det när man är 18 år?

2012-01-02 @ 12:06:52
Postat av: mammakero

Jag är så spänd på att få se bilder! Är aldrig ute i världen och reser, så jag njuter verkligen av att se andras bilder. Av dina än mer just för att de är dina!

2012-01-02 @ 15:03:01
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0