Foto

Efter att ha gått och gnällt i några dagar om att jag varken kan måla eller fota fick jag lite inspiration. Påbörjade då övermålningen på en stor duk (60x80 cm) som kanske kan bli nåt nångång. Om jag inte lyckas förstöra den.
Sen fick jag tillfälle att fota yngta dottern med kompis. Riktigt riktigt kul. Jag tog över hundra bilder. Rätt många blev intressanta. Jag tänkte inte lägga ut nån bild innan jag fått ordning på dem men eftersom jag inte är lika duktig som Mammakero på Photoshop så lär det dröja. Så här kommer två smakprov. Oredigerade. Men rätt bra, väl?
Dottern:
Saga:

Kommentarer
Postat av: Helga

Helcoola bilder! Egentligen borde man inte få redigera - det är ju lite fusk ;) Men det tycker jag väl bara för att jag inte kan sånt...

2012-01-27 @ 18:02:11
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Pedda

Vilka underbara och fräcka bilder..ser ut som punkdrottningen Nina Hagen..Färgen på håret är ju grymt cool.Tänk om man hade en morsa med samna hårfärg. Pedda

2012-01-27 @ 18:48:20
Postat av: mickis

Så fräcka & sköna bilder :-) Härlig inspiration...



Ha en härlig kväll!

Kram

2012-01-27 @ 19:29:20
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

Härliga bilder! Ännu härligare att du visar dem!

Vilket råmaterial du har! När du sedan får lust att leka med Photoshop, kan du ju använda dessa till riktiga konstverk! Jag ser Saga bilden som en Andy Warhol! Även bilden på dottern, de har båda ett sånt formspråk!

Att använda Photoshop är som att hålla på med träslöjd. Visst är det rena träet vackert som det är, men ibland vill man efterbehandla det med färg, bets eller lack, allt efter tycke, smak eller användningsområde.

Så Åsa, LEK PÅ MED PHOTOSHOP!!

2012-01-28 @ 10:54:19
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0