Lübeck

Tillbringade en helg i Lübeck med mössa, vantar, halsduk och termobrallor. Som den proffsfotograf jag är glömde jag naturligtvis min kamera hemma. Men mobilen är klart bättre än ingen kamera även om bilderna ibland blev olovligt suddiga på grund av mörker och långa avstånd.  

Här lite bilder från en julmarknad med massa ätliga grejer och gluhweine. De mörka verktygsgrejerna är gjorda av choklad. De var häftiga men såg inte så ätvänliga ut. 

Även bilder från St. Mariens kyrka (där jag som oftast i kyrkor, tittar i tak och tänder ljus). Bilden på gubbarna under paraply är från handtaget in till kyrkan.  
 
Och lite annat. Tyvärr kunde jag inte få in de stående bilderna rätt, de blev liggande hur jag än gjorde så jag hoppade över dem:




 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Fina kort :-)
Vad mysigt med en weekend i Lubeck. Jag hoppas att du åt av deras delikata wienerznitzel?

& bara så du VET, saffran är INTE gott ;-)

Kram

2012-12-10 @ 13:53:42
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Helga

Åh, vad det låter trevligt med en sån resa mitt i vardagen. En tysk julmarknad är väl nåt man borde åka på någon gång i livet??

2012-12-10 @ 19:21:05
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Akta dej, vilka fina bilder du fått om du hade haft kameran med! När mobilbilderna blev så bra menar jag! Kul att få följa med till Lübeck!

2012-12-10 @ 20:21:56
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0