Vegetarian light

Yngsta dottern och jag påstår båda (helt felaktigt) att vi är lite vegatarianer light. Hon äter inte korv och köttbullar och sådant medan hon älskar en stor saftig biff. Jag är tvärtom. Jag gillar inte kött i stycken men äter gärna köttfärs och korv.

Igår sms-ade hon mig och frågade vad det skulle bli till middag. Eftersom jag visste att hon inte skulle gilla svaret skrev jag: Korv stroganoff eftersom falukorven snart springer ur kylen på egen hand.
Svaret blev då: Låt den springa!

 

(bilder från utställningen kommer, ska bara komma på var jag la kameran...)


Kommentarer
Postat av: mickis

Då är jag nog som du... Korv är väl inget jag längtar efter men köttfärs äter jag gärna likaså kyckling.. kan sträcka mej till fläskfilé men en blodig entrecot eller oxfilé näe urk på burk :-)



Så jag är en lightveg.. rött kött går bort...



Ha en finfin dag och du ska se att kameran hittar hem ;-)

Kram

2011-05-18 @ 08:40:44
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

Korvfantast är jag absolut inte. Jag äter det när det serveras, men utan glädje. Köttfärs däremot! Det finns så mycket gott man kan göra med den. All sorts kött gillar jag, så vegetarian kan jag aldrig bli. Ändå är det såsen till köttet som är bäst!

Och Åsa! Kameran ligger där du sist la den.... hehehe!!

2011-05-18 @ 10:55:42
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helga

hahaha... jag skulle inte heller vilja äta en korv som var på vg att springa ur kylskåpet själv...

2011-05-19 @ 09:43:49
URL: http://helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0