Tillbaka från Gotland

En intressant resa. Första resan till Gotland för mig. Det var inte riktigt som jag tänkt mig men jag kan i och för sig inte heller tala om vad jag hade tänkt mig...

Lite saker som hände:

* Jag insåg att vi är rätt olika maken och jag. När vi tillbringade natten på Stora Karlsö var han mycket mer intressserad av fåglar än vad jag var och jag var mycket mer intresserad av människor än vad han var. Bland annat träffade vi på båten ut en man som hade bott på ön i sin barndom. Hans pappa var fyrmästare där i tio år. Sen träffade vi på en äldre man som utan problem gick med på den 2,5 tim långa guidningen i riktigt kuperad mark. Han berättade sen att han var 89 år! Första gången han var på Stora Karlsö var på 30-talet och de senaste tio åren hade han varit över på en övernattning varje år. Jag hoppas att han får komma tillbaka även nästa år.
Maken å sin sida var nöjd över att han fick krypa omkring timvis i buskarna och fota lite ovanliga fåglar.

* En natt skulle vi tillbringa på nåt som heter så vackert som Pensionat Warfsholm. Egentligen visade det sig vara ett vandrarhem. Ett minimalt rum, lite halvsunkigt kändes det även om det var nyrenoverat. Men jag tror att det hade visat sig från en annan sida om det inte hade blåst halv orkan och varit svinkallt.

* Jag fattar inte hur alla restauranger och fik i Visby klarar sig. Okej, sommartid är det ju inte så konstigt men de flesta är ju även öppna vintertid. Och SÅ många var vi inte som flanerade omkring där.

* När vi satt på färjan på väg hem gick inte båten som den skulle. Kaptenen ropade ut och beklagade förseningen och talade om att de hade problem med en bogporten. Den gick inte att stänga. Jag tror inte jag var den enda som fick Estonia i tankarna. Men vi kom hem, utan större problem men lite försenade.

Fyrhuset på Stora Karlsö där vi sov en natt. Inga spöken så vitt jag märkte i alla fall:


Kommentarer
Postat av: mammakero

Fågelskådningsresa! Jag trodde det var en målarresa...! Ja, jösses vad det blåste och var kallt i helgen! Även fast vi inte bor på en ö så var det stormvindar...

2011-05-31 @ 19:11:03
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mickis

välkommen hem!

ni verkar ha haft en mysig vistelse...



Ha en god natt!

Kram

2011-05-31 @ 23:05:18
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Helga

Jag har ju bott i Visby en period på 9 månader. Mina föräldrar flyttade dit när jag var 19 år och jag jobbade ett tag på flygplatsen.



Jag har också varit på stora Karlsö en gång. Visst var fåglarna fascinerande men människor tycker även jag är mest spännande...



Kul att få läsa om era upplevelser!

2011-06-01 @ 08:25:09
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: MariaH

Men FÅREN då?;)

2011-06-01 @ 19:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0