Påsk

Hade avslutning på meditationskursen igår med blandade känslor. Det var en jättemysig grupp men samtidigt är det skönt att det blir mindre kvällsjobb nu när våren och sommaren är på väg. Det känns inte lika lockade att stänga in sig i en lokal när man istället kan sitta på altanen.

Jag åker, med delar av familjen, bort i påsk. Till släkten i Enköping som alltid. Ända sen jag var nyfödd har jag varit där på påskarna. Det innebär att jag aldrig har något påskpynt, jag har aldrig lagat påskmat eller haft påskbrasa. Fjädrarna i humlebusken utanför är det närmaste påsken jag kommer här hemma.

Nu hoppas jag på mer sol så jag kan tillbringa lite tid däruppe på trappan med (eventuella) kattungar och lite kaffe i helgen.

Kommentarer
Postat av: Helga

Det låter kanonmysigt! Skulle gärna sitta där på trappen jag med!

2011-04-22 @ 15:10:11
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Glad Påsk!

Vi grillar till påsk, har faktiskt inte haft ett regelrätt påskbord på 10 år! Istället för påskbrasa så har vi äggrullning! Lika roligt varje år!

Kaffekatt är en underbart rofyllt sätt att njuta av i vårsolen!

2011-04-24 @ 15:45:11
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0