Jobb igen

Har haft en riktigt skön vecka och har gjort minsta möjliga. Jag misstänker att mina barn (som råkade vara hemma båda två rätt mycket) kommer lida av skörbjugg nu när skolorna kör igång igen. Mat har jag nämligen inte lagat så mycket. (fast iofs har vi grillat en del och det får väl räknas)

Annars är vi tillbaka från Enköping. Huset hemma stod inte bara kvar, det var dessutom städat (av yngsta dottern). Det kändes inte alls fel att komma hem på det sättet. Enköping var som vanligt. Vi gick på en liten marknad där vi köpte lite godis, inga kattungar fanns att kela med men solen var i alla fall framme så vi kunde sitta på trappan ändå. Kameran var med så jag har dels stuckit upp den i näsan på släkten och dels krupit omkring på marken och fotat blå- och vitsippor.

Nu känns det helt okej att vara tillbaka på jobbet. Inte så himla långt kvar tills det är sommarlov (eller nåja, sju veckor men ändå).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att få vila på påsken och göra så lite som möjligt!



Jag skulle ge väldigt mycket för att ha sommarlov som du och min man, men nej nej... jag har fyra veckors semester på sommaren som de allra flesta andra.

2011-04-26 @ 16:51:46
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mickis

Vilken underbar service att komma hem till ett nystädat hem :-) Hur gör man för att få den servicen ;-)



Jag vet ej varför din kommer in och kan läsa min blogg frå "jobbet" kanske tycker arbetsgivaren att du borde jobba mer än du gör... ;-)

Jag har inte satt upp ngr spärrar för dej iaf...



Ha en fin fin onsdag!

Kram

2011-04-27 @ 07:40:07
URL: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0