Muslimer

Jimme Åkesson citerades i tidningen igår. Han sa nåt om att muslimer är Sveriges största hot.

Först blev jag lite full i skratt när jag tittade åt ena muslimkollegan Ms håll. Han! Ett hot?

Sen mådde jag illa. Hur kan Jimmie ens få säga sånt. Om bland annat M! Som är en av de snällaste män jag känner. Som alltid alltid ställer upp på när det är nåt på jobbet.

Sen blev jag gråtfärdig. Folk kommer att lyssna på Åkesson. Somliga frön kommer växa fast. Och det bland sådana som Åkesson själv. Såna som väl aldrig träffat en muslim i verkliga livet.

Tänk för jösse namn innan du röstar nästa söndag. Tänk en gång till.

Kommentarer
Postat av: Elouise Johansson

Jag håller med dig Åsa! Inte för att ja känner din M men jag tycker verkligen folk borde tänka efter en gång till. De är så lätt att ta avstånd från något man inte känner till och det tycker jag är så synd. Tack för att du uppmärksammar det Åsa!

2010-09-08 @ 20:44:37
Postat av: mammakero

Visst är det så ett frö gror... Hemskt att det är så enkelt att så ett frö, men svårt att rensa bort ett ogräs som redan vuxit...

2010-09-08 @ 21:19:22
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: P

Behöver man ens tänka till på det mest självklara...undrar jag? Förmodligen finns det folk som behöver en spark där bak så hjärnan kommer på rätt plats. Eller kanske mer kärlek.

Har förövrigt redan röstat, kändes bra.

2010-09-08 @ 21:40:40
Postat av: Pia

Åsa baserar du den faktan på EN muslim som du känner ?

Vi har en muslims familj ovan oss i från Kenya, kanon bra människor, sedan har vi ett gäng längre bort där samtliga utav deras äldre barn har eller sitter i fängelse....( dock ej ifrån kenya )

Vi har flera muslimska människor här, ingen utav de äldre vill lära sig svenska,och de har ändå bott här längre än oss, är det rätt ?

Jimmie behöver inte så frön det räcker att se IRL vad som händer ibland många utav dem, tyvärr är de dessa som märks mest. Synd att det skall förstöra för andra.

P.s. skall du radera detta inlägget oxå för att det inte är ett hålla med inlägg ;-)

Kram Pia

2010-09-08 @ 23:03:25
URL: http://hillslettens.blogg.se/
Postat av: Erik F

Jag tror att de rena rasisterna i Sverige är ganska få, kanske 1-2%. Däremot tror jag att många fler kan tänka sig att rösta på SD för att skicka en signal till politikerna om att diskutera integrationsproblemen. Ser man inte att dessa problem föreligger så har man skygglapparna på sig. Jag hoppas verkligen att SD =inte= kommer in, men detta får bli en varningsklocka till andra partier att fixa till problemen med utanförskap. Fixa jobben och fixa integrationen för bövelen.

2010-09-09 @ 01:19:46
Postat av: Daniel

Så synd att muslimerna drabbas så hårt, alla över en kam, enligt många. Sorgligt.

2010-09-09 @ 11:39:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Helga

Så dj...gt det är. De kan ju påverka folk på helt fel sätt och våra ungdomar kanske går på det där snacket. Nej fy och tvi!



Hoppas folk tänker själva och inser att det SD står för är idioti och lögn.



Ett parti med namnet Idiotpartiet kunde vi ha istället där man är emot alla i samhället som inte sköter sig, Svenskar som invandrare.

2010-09-10 @ 08:27:45
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: kenny fornander

om man skulle tro allt som man hör ja då vore det illa.

gällande SD ja man vet nog inte vad som gäller längre är dom rasister eller realister.

gällande invandrare så tror jag på en sak en del är kanon många utmärker sig som kriminella.

Dock verkar det som en sak där många invandrare blir ut placerade blir det slum områden med kriminella inslag ex Rinkeby ,rosengård ,angered nu tynnered vi som har bott hela livet på ett av dom här ställena ser skillnaden, så vems är felet.

Är det våra politiker eller ??vi som röstar på ett parti som gillar import av olika folkslag och kan inte lösa integration.

så vad tror jag? Jag tror på att inte ta in folk som inte kan tillföra landet något (om man inte är politisk förföljd ) detta fungerar mycket bra i kontineten Aus och nya Z.

kan du tillföra något välkommen in.

det finns en hemsida som heter politiskt korrekt kolla där.

kenny

2010-09-14 @ 12:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0