Förnekelse

Vissa religiösa grupper (vi har hela sanningen men läser tex bara delar av Bibeln) och politiker (t ex SD: "invandringen kostar så och så mycket" vilket sen bevisas inte stämma, "Invandrare tar alla jobb och lever på socialbidrag" Samtidigt???) lever i förnekelse. Det spelar ingen roll hur mycket dom får bevis på att deras enda sanning är fel.

Jag tänkte göra detsamma nu. Jag förklarar härmed att jag inte tror på vintern. Jag tror inte på snö. Det finns inget ni kan säga eller göra för att få mig att ändra åsikt. Vintern finns inte för mig.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag har tydligen inte den rätta övertygelsen... Jag började faktiskt oxå med att förklara att vintern inte kommer så länge det inte snöar. Det började snöa och jag sa att en flinga gör ingen vinter! KAXIGT? Jag vet! Sen höll jag på att kana in i ett brevlådeställ och ett dike... Då insåg jag att jag var inte så stark i tron som jag trodde...

Kan du vara vän med en avfälling??

2010-10-23 @ 14:12:24
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0