New York

Hemma igen! Och vad har jag lärt mig?
Mataffärer? Nä, det fanns inte i varje hörn vilket det gjorde i Florida. Vad gör New yorkarna? Äter ute eller inte äter alls?
Shopping? Nja, gillar man inte att shoppa hemma, varför skulle man då gilla det i NY? Nog för att märkeskläder som kostar 2000 kr hemma är billiga i NY där de kanske kostar max 1000 kr. Men om man inte brukar köpa såna kläder då?
Ekorrar! Ekorrar, ekorrar, ekorrar. Och några råttor.
Var Treat Williams och väntade på mig i i Cental Park? Nä, inte ens det. Men där fanns å andra sidan en riktigt gammal härlig karusell med hög brötande musik.  
Stegräknare borde jag haft.
Och vad jag tycker om NY? Jag åker gärna tillbaka. Jag har inte hittat en stad som fascinerade mig så som NY, inte heller hittat ett stad som gör mig så trött. Så, hade det varit en FB-relation hade det stått "Åsa and New York is in a relationship and it's complicated.

Kommentarer
Postat av: mickis

hahaha vilken relationsstatus ;-)



Borta bra men hemma bäst...

Kul att du haft en bra resa :-)

Kram

2010-11-04 @ 13:31:13
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Catta

Jag tror jag peakde på 25 000 steg. Och sedan var jag fotfunktionshindrad i tre månader. Men det var det värt!

2010-11-04 @ 16:44:27
Postat av: Marias bokliv

fotade du nått då? den där karusellen skulle jag vilja se..

2010-11-06 @ 10:15:33
URL: http://www.mariasbokliv.wordpress.com
Postat av: M

Jag måste säga att den relationsstatusen var lysande. Förmodligen fullt överförbar på ganska många städer man har besökt. NY står fortfarande på listan, men jag har för dåliga fötter !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0