Plugg? Jo, tjena

Rätt många på jobbet var på teater igår. Det och en enklare middag. De hade planerat för en trevlig kväll, helt enkelt. Jag kände dock att jag fick hoppa över det. Allt för att få klart min hemtenta någongång (det blev ju liksom inget pluggande i Egypten förra veckan).
Det kunde jag ju inbilla mig.

Dotterns bil la helt plötsligt av. Och eftersom hon jobbar i Göteborg fick hon ta min, jag kunde ju samåka med maken till jobbet igår. Så efter jobbet åkte vi från Borås till Gbg, 6-7 mil, för att hämta min bil. Åkte sen hem (5-6 mil) för att lämna min bil och försöka starta dotterns. Det gick sådär. Den fick bogseras till ett jättebra ställe utanför Borås (6-7 mil) i minifart. Under bogseringen satt jag i mobilen och skällde på maken för att han körde så fort och sikten var noll eftersom hans bil skvätte upp på min ruta. Hur som helst kom vi dit till slut och åkte hem igen (6-7 mil). Då var klockan så mycket att jag istället tog ett glas vin och dök i säng.

Nu håller jag tummarna att bil inte ska kosta en förmögenhet att laga. Och hemtentan, den får väl bli gjord i helgen. I kväll ska jag måla!


Kommentarer
Postat av: sweetmama

Åååå nej nu ser jag framför mig hur min bil kommer pajja helt och jag behöver bogseras.

Fy tusan för trasiga bilar, dom ska bara funka....

2010-03-25 @ 13:30:01
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: mammakero

Jag förstår verkligen att det inte blev något pluggande, när du satt i olika bilar och nötte vägar hela tiden!

Håller tummarna och hoppas verkligen att det inte är storreparationen som väntar...!

2010-03-25 @ 19:12:56
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helga

Vojne, vojne, vojne... mycket farande kors och tvärs... Bu för bilar som inte vill gå!

2010-03-26 @ 08:40:21
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Daniel

Inte lätt med icke-fungerande bilar... bra gjort att koppla av med vin!!!

2010-03-26 @ 12:12:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0