Hemma igen

Skötte mig rätt bra i Egypten tycker jag. Jag klarade dock inte alla dödssynderna... .Vete katten hur jag ska klara Högmod. Får hoppas att jag kan få några extra dagar på mig.

Annars var veckan:
Solig men blåsig. Funkade bara att bada i havet första dagen. Och långgrunt till den milda grad! Så sett var förra hotellet mycket bättre. Men jag fick i alla fall ha min konversation med Solen i lugn och ro. Fick till en kompromiss. Han ska skina även över oss framöver. Massor!
Massa mat. Hela tiden. Och några dagar även två middagar beroende på att barnen var hungriga på olika tider. Fördelen med all inclusive?
Lugnare försäljare. Det gick ju till och med att gå in i de små affärerna utan att bli totalt överfallen och utskälld om man inte ville handla.
Yngsta dottern fick massa stora kliande utslag från något (moskitos, troligen). Fick massa förslag av folk och testade allergitabletter och salvor men det var inte förrän en försäljare drog in henne i en affär och gav henne Aloe Veraolja (utan att försöka sälja ett dugg) som det började lägga sig.
Massa böcker lästa, tyvärr ingen hemtenta påbörjad men den ska ju inte vara klar förrän på tisdag...
Fruktansvärt seg resa hem. Blev hämtat vid hotellet 2.20 lokal tid, på natten. Planet skulle gå halv fem (gick vid fem). Hemma vid tio efter väldigt lite sömn. Det blev en timme på planet bara vilket känns idag.
Och säkert mycket mer som jag inte kan komma på nu.

Och i morgon är det jobb igen. Lite brunare, lite piggare, lite gladare. Men trots det en dödssynd kvar att avverka.

Kommentarer
Postat av: Helga

Välkommen hem igen! Tänk vad mycket ni hunnit med på en vecka som för mig bara varit vardag... Man blir väldigt sugen på sol och då tackar jag för att du gjort avtal med solen åt oss...

2010-03-22 @ 08:53:23
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mickis

Välkommen hem!



jag är bara lite avundsjuk på er.... ;)



Skönt att komma hem och det har blivit lite mer vår härhemma.. Nu går vi åt rätt håll.. nice :)



ha en härlig dag tillbaka i verkligheten :)

Kram

2010-03-22 @ 14:53:06
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

Välkommen hem! Vilken härlig semester ni fick!

2010-03-22 @ 16:46:22
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Aloe vera är helt otroligt hjälper mot de mesta.

Härligt att vara lite brun nu när våren kommer då har du grundat för fin färg sen.

Välkommen hem

2010-03-22 @ 21:10:28
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: MariaH

låtet gött! Men VAD läste du då, du får ju iaf tala om ifall att du hade packat nån höjdare

2010-03-22 @ 22:52:39
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0