Staten och kapitalet

För massa år sen hade jag en killkompis som jag, när vi möttes på fester, alltid sjöng/vrålade Staten och kapitalet med. Han försvann och jag har saknat både honom och att verkligen få vråla lite progg.
Nu har jag precis kommit hem från några jobbdagar i Jönköping. Igår kväll var det musik och dans och vi hade allmänt jättekul. Helt plötsligt hör jag introt till Staten... och jag börjar sjunga (högt) utan att tänka mig för. Till min stora glädje gjorde även kollegan detsamma. Honom måste jag se till att ha med på festerna i fortsättningen.
Annars innehåll kvällen:
Musiktävling. Min grupp gjorde bra, men inte lysande, resultat.
Otroligt mycket fuldans ihop med nya vännen och kollegan Å. Hon sa själv att vi såg ut som spasmiska illrar på speed. Jag tror hon har rätt.
Bra samtal med väntade och oväntade kollegor.
Och faktiskt en del jobb också. I morgon jobbar jag sista arbetsdagen före lovet. Ska bli skönt! Med en liten gnutta separationsångest.

Kommentarer
Postat av: mammakero

För mej gäller det alltid rock musik när jag festar! Nu på lördag har jag förvarnat de som kommer på förfest hos oss, att det blir Rock och inte något annat än rock att ladda upp med! HAHA!!

2010-06-15 @ 21:54:04
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helga

Kul story!Den låten spelades på makens 50-årsfest och alla for runt som galningar...



Skönt att du snart får sommarlov. jag får semester efter dagens försenade flygning!

2010-06-16 @ 08:07:19
URL: http://www.helga1.bloggplatsen
Postat av: MariaH

jag hade garanterat sjungit med. En av föreläsarna vi hade på utbildningen brukade varje år sjunga "staten o kapitalet" o det var ju tur att jag gick på den festen iaf en gång s

2010-06-16 @ 10:15:56
URL: http://www.mariasbokliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0