Överraskning

Yngsta dottern var ensam hemma igår kväll och bestämde sig för att baka en rabarberpaj att överraska mig med när jag kom hem från universitetet sent på kvällen. Hon gjorde pajen och gjorde även sen vaniljsås som hon sen hällde i den vanliga mörkblå ogenomskinliga tillbringaren. När jag kom hem åt vi och hade det mysigt.

Sent på kvällen kom äldsta dottern hem från jobbet och kände sig törstig. Hon tog för givet att det var juice i tillbringaren och drack direkt från den. Jag vet inte vem som blev mest överraskad. Jag för pajen eller dottern för vaniljsåschocken. Kanske kan det lära henne att hälla upp i glas innan man dricker.

Kommentarer
Postat av: M

Min man hade ovanan att dricka direkt ur mjölkpaketen fram till att hans då 7-åriga systerdotter hällde vatten i ett mjölkpaket och ställde in i kylen - så hav förtröstan. Han dricker inte direkt ur mjölkförpackningar längre.

Postat av: Helga skrattar

Tack för dagens första skratt :)

2010-01-14 @ 09:38:53
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

HAHAHAHA!!! Så går det! Det är en olat att dricka utan att hälla upp, men fy vad det är obehagligt!

En gång en mörk kväll, ville jag dricka lite yogurt. Just dricka. Det stod ett glas på diskbänken, som såg rent ut (vilket glas står rent på en diskbänk?), så jag hällde i glaset full och drack tre stora klunkar innan smaken kom i kapp! Någon hade tagit en treo i glaset innan och inte sköljt ur... Fy för den lede vilken gräslig smak!

2010-01-14 @ 10:59:40
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha, det måste ha varit en rolig syn, dottern får med tillbringaren!

2010-01-14 @ 11:46:56
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Daniel

hehe tycker man bör dricka direkt ut bringaren!

2010-01-14 @ 13:01:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Äldsta dottern

Du har iaf inte bloggat om när jag drack hudsalva för att jag trodde det var juice...tack

2010-02-02 @ 15:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0