Larm

Var på Universitetet idag. Jag åkte in lite tidigare för att hinna plugga lite innan föreläsningen. Vi skulle vara i en lokal en bit bort från Humanisten i ett stort gammalt stenhus (skulle kunna tänka mig att bo i det området).

Det var otroligt dåligt skyltat. Att huset hade rätt nummer var lätt att se men inte genom vilken av alla dörrar jag skulle in i.

Jag vandrade runt huset utan att se en endaste liten kotte men till slut hittade jag en skylt med rätt lärosalsnummer på. Jag gick fram till dörren och försökte öppna. Eftersom den var lite öppen ryckte jag lite extra. Men det gick sådär. Den var larmad! Så helt plötsligt började det tjuta för fullt. Jag vände, gick därifrån och låtsades som ingenting. Istället satte jag mig i bilen och läste en stund innan jag återigen kunde gå ner och oskyldigt kliva in i den nu olarmade dörren.
 

Kommentarer
Postat av: Dikesgrisen

Ha, ha... Kan se hur du bara glider därifrån... Ha, ha...

2009-09-23 @ 10:28:44
URL: http://dikesgrisen.blogg.se/
Postat av: mickis

hahahahaha



Det där känner jag igen...För flera år sedan så Skulle gå hem från sjukhuset där ngt av våra barn samt maken var inlagd för ngt som jag nu inte minns.. Det var midnatt & jag gick till stora entre´n & entredörrarna för at ta mig ut.. Hände inget!! Så fick jag syn på knappen "dörröppnare" & tryckte.. Dörren öppnades & larmet gick.. På natten skulle man trycka på låsa upp knappen först & larma av & det missade jag. Hade jag bara läst instruktionerna.. Men vem behöver instuktioner för dörröppning ler... Då gjorde jag mig liten som teskedsgumman & försökte gå upp i rök... Hann lämna platsen innan vaktbolaget hann fram ;) hahaha

2009-09-23 @ 13:15:00
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: mammakero

HAHAHAHA!! Jag kan se det som en film, hur du rycker i den låsta och larmade dörren. Hur du försiktigt tassar ut till bilen i oväsendet och sitter där till ditt hjärta slutar banka hårt...!

Samtidigt som du tänker "det var inte jag..."

2009-09-23 @ 16:39:32
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: ResHelga

Oooops... Ser det framför mig - lite småjobbigt...



Tur att du fick ett blogguppslag iaf :)

2009-09-24 @ 08:42:43
URL: http://resaisverigehelga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0