Äpple

Det var ju kanelbullens dag igår, vilket jag inte tror att nån missade. Här blev det inga bullar bakade men för att få lite kanel i vardagen bakade jag äppelmuffins.

Jag skalade ett äpple och tog det jag behövde, resten av äpplet lät jag ligga skalat på bänken och misstänkte att dottern skulle sno åt sig det. Det gjorde hon emellertid inte så när jag kom hem flera timmar senare låg det kvar på bänken. Inte ovanligt med det men det jag reagerade på var att det inte var det minsta brunt. Det såg lika fint nyskalat ut som när jag lämnade det. Kan inte låta bli att undra hur mycket bekämpningsmedel det äpplet innehöll.

Kommentarer
Postat av: helga

Det verkar klart mystiskt!

2009-10-06 @ 10:16:14
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: mammakero

Ja, helt otroligt att ett äpple annars skulle klara flera timmar utan att bli brunt! Har hört att äpplen näst efter paprikor är de livsmedel som pumpas med mest skit...

2009-10-06 @ 17:32:41
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0