Laghelg och kalas

Så börjar denna mycket hektiska vecka närma sig sitt slut. Igår åkte arbetslaget på jobbhelg, även kallad laghelg. Då pratar vi om året som gått och om det är nåt speceillt vi bör ändra eller tänka på inför hösten. I år var det även lite annorlunda schematekniska saker att ta hand om på grund av att jag bara ska jobba halvtid efter som jag ska studera på halvtid. Jippie!

Vi skulle jobba till tretiden idag men chefen såg väl att jag satt som på nålar så han skickade iväg mig vid kvart över två. Det gjorde att jag hann hem en kvart före äldsta dotterns gäster hann komma.

Kalaset avlöpte väl. Pajerna räckte med råge så nu har vi flera luncher i frysen, maken och jag. Jag är ltie impad av att tre av dotterns lärare kom på kalaset. Jag misstänker att man får en rätt speciell relation när man går estet. Jag är så tacksam för allt min dotter har fått och allt de har gjort för henne under dessa tre år. 

Nu ska jag slappa framför Robinson med ett glas vin och ladda inför konstutställningen i morgon. Då kommer jag nog vara så nervös att jag smälter ihop som en blöt fläck. 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0