Student

Så var äldsta dotterns student avklarad. Mycket jobb och mycket kul. När vi hämtade henne på skolan med skylt och massa grejer att hänga runt halsen så regnade det. När jag skulle stå och ta kort på utspringningen var det bara massa paraplyer överallt. Precis innan studenterna skulle springa ut höll regnet upp och paraplyerna togs ner.

Hemma blev det ett litet firande, rätt lugnt trots dryga 20 gäster. Det är ju trots allt onsdag. Dottern var nöjd och alla andra med, tror jag. Men som vanligt hade jag velat prata mer med folk än vad jag hann. Inget nytt under solen, det känns precis som om man bor i köket stundvis. Men bra blev det och det är ju det viktigaste.

Nu har dottern försvunnit på fest och vi sitter och kopplar av, det är jobb i morgon även om jag i min hjärna tror att det är helg eller sommarlov.



Dottern med sitt plakat som vi försökte få så teaterlikt som möjligt.

Kommentarer
Postat av: mickis

ja tänk att ungarna blir så stora... Min tar studenten nästa år.. & jag som minns precis hur det va när jag tog studenten för inte alls många år sedan...typ



Kul att kalaset blev lyckat!

Kram

2009-06-11 @ 13:06:22
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: P

Jättetrevligt och god mat!!Kram

2009-06-11 @ 16:51:21
Postat av: mammakero

Vilket snyggt plakat! Jätteläckert att den var rund med ridå och teatermask....!!

Vi hade stort studentfirande för älsta dottern 2007!Allt med skolavslutningar och studenter är stort i vår lilla stad! Jag var helt slut efter den helgen!

2009-06-12 @ 11:01:35
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: josefina

Tittar bara in för att säga hej =)

2009-06-12 @ 11:02:40
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: Ida

Så fin din dotter är :) Och vilket häftigt plakat! Verkligen roligt att det var lite annorlunda med snygga detaljer. Kramis.

2009-06-13 @ 11:26:24
URL: http://lewisian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0