Stockholm

Så var vår lilla minisemester slut och jag tror att vi alla är rätt nöjda med resan.

Vi kom lite tidigt till hotellet, före incheckningstid, så vi fick ställa in vårt bagage i ett bagagerum i källaren. När jag öppnade dörren till det stora mörka rummet hade någon ställt en ryggsäck med en ballong precis innanför dörren. Så när jag öppnade dörren såg jag bara nåt i ögonvrån som rörde sig. Draget från dörren fick ballongen att fladdra. Jag hoppade till och utbrast "Oh". Sen kom resten av familjen och gjorde precis samma sak, ett litet skutt åt sidan och ett "Oh". Rätt kul att se.

Annars:
Gröna Lund - yngsta dotterns beslut. Helt okej. Hon var nöjd och det var ju det som var meningen. Maken och jag satt mest. En öl på ett ställe, en kopp kaffe på ett annat och en glass på ett tredje. Men deras nya, Insane, hur hemsk var den då? Inte alls. Lite Lisebergskomplex har dom allt.

Kolmården -  äldsta dotterns beslut. Det hade väl blivit lite sunkigare tycker jag. Och hur tänker dom när dom låter mobilförsäljare och försäkringsbolag få stå inne i parken och tjata på folk? Och var är mina isbjörnar?

Själv hittade jag min drömaffär i Gamla stan. Fick inte tillfälle att spendera så mycket pengar där men jösses, nästa gång ska jag ha välfylld plånbok med mig.

Glömde ju att berätta det största, för mig. När vi i sakta mak vandrade från hotellet häromdan sprang vi på Winnerbäck i egen hög person. Tyvärr för barnen så höll jag dom i varsitt finger just då. Vi får hoppas att dom inte behöver gipsas...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så resten av mitt liv kommer mitt vänstra pekfinger vara "Winnerbäck-fingret"...

2009-07-31 @ 21:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0