Nionde januari

Att jag är väldigt förtjust i Viveca Lärns böcker är ingen hemlighet. Det började med Mimmi-böckerna när jag var liten och fortsatte sen med Eddie och, så klart, vuxenböckerna. I några av hennes böcker står det en sak som jag inte vet är allmänt känt i Lysekil eller om det är nåt som hon själv kommit på. Oavsett är det lysande.
Idag, den nionde januari, kommer alltid våren till Lysekul. Och eftersom jag inte bor SÅ långt därifrån måste det ju innebära att våren är här också. Härligt!
Den tanken brukar rädda mig varje januari.

Periodens Winnerbäcklåtar (som jag lyssnat på om och om och om igen några dagar nu): Röda läppar och Nån annan. Lyssna och njut. Så underbara texter. Riktigt hög volym och medsjungning rekommenderas.

Kommentarer
Postat av: lena

Winnerbäck är ju så...bra!!

Hennes böcker har inte jag läst.

Sovgott!!

Kram lena.

2009-01-09 @ 23:40:32
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: helga fnissar

Om våren redan kommit till Lysekil ska jag flytta dit ;)





Winnerbäck är en favorit i huset. Dottern är särskilt förtjust och jag tjuvlyssnar!

2009-01-10 @ 08:53:36
URL: http://helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0