Musikal

Äldsta dottern går som sagt tredje året på estet inriktning teater. Hon har trivts som fisken i vattnet förutom när det är dags för premiär av olika slag. Före förra årets pjäs gick hon omkring och sa att hon skulle hoppa av och "Hotell och restaurang, det är nog nåt för mig". Efter premiären gick det över och hon gick glatt ett år till.

Nu är det dags igen. Det här året har dom tre föreställningar att ro i land. Först deras examensarbete, sen den stora musikalen med alla estetelever och sist en pjäs till. Igår var det dags för musikal. Äntligen höll jag på att säga. Den sista veckan har det knappt gått att prata med dottern. Att i det här läget ens tänka på bilteori har bara varit att glömma. Ändå måste jag säga att det var lugnare än förra året, inga hot om avhopp. När vi stod utanför och väntade på att musikalen blev jag också nervös. Jag stod mest och pladdrade om ingenting.

Men så klart. Musikalen var fantastisk. Det är så roligt att se det här arbetet som eleverna har gjort. Helheten. Scenen, kläderna, musikerna som spelar och alla som dansar och sjunger. Och dottern, som trots att hon är teaterelev fick en solosång, var så klart jättebra i den (jag måste ju skryta lite).
Som helhet var det en kanonupplevelse. Ska se den på torsdag igen, då förhoppningsvis lite lugnare.

Kommentarer
Postat av: mickis

Självklart SKA du skryta lite.. Dina barn är ju fantastiska!! Det SKA man tycka.. MINA barn är oxå FANTASTISKA!! så ska det vara...



Roligt att det blev så lyckat. Kul att få gå på föreställningar som ungdomar gjort.. Man blir imponerad..



jag väntar på att dotterns musical ska bli klar. åk8 framför tydligen en musical varje år på den nya skola hon går på.. Man framträder i 3dgr för att samla in pengar till en framtida skolresa.. Det blir premiär för oss iår..



Ha en fin lillelördag!



Kram

2009-01-28 @ 10:40:17
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! jag skulle också vara nervös.Kul att det gick bra.

Hej svejs //Anna-Carin

2009-01-28 @ 22:25:34
Postat av: mammakero

Kul att kolla in föreställningar med sina barn i bland aktörerna! Klart att din dotter var superduktig! När jag lyssnar på dottern när hon har uppträden med sin flöjt, så är jag helt övertygad om att hon är så begåvad! HAHA! Det är en mammas förmån, eller hur!

2009-01-29 @ 10:32:23
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helga

Du får trösta henne med att t o m proffsen mår likadant innan premiären. Vad roligt att det gick så bra!!!

2009-01-29 @ 13:53:19
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: mammakero

Hej och trevlig helg önskar jag dej!

Jag har utmanat dej....!

2009-01-31 @ 20:33:24
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag måste vara nervös innan annars vet jag att det inte kommer gå bra märkte jag. Ena gången var jag inte nervös och tvingade fram nervositet så att det skulle funka. Och det gjorde det :D

2009-02-01 @ 17:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0