Rapsbaggarna

Senast lästa boken är Rapsbaggarna skriven av Karin Brunk Holmqvist.
Bröderna Henning och Albert lever sitt lite ensamma liv i ett torp på Österlen. Samtidigt håller kommunen på att förbereda för att göra om brödernas familjehem till ett hem för kvinnor med alkoholproblem vilket får byn att dela sig i två läger. Och hur är det nu? Är det verkligen ett UFO som gjort den brunaktiga ringen på rapsfältet bakom brödernas hem?

+ Som alltid, Brunk Holmqvists underbara persongalleri. Samt Österlenkänslorna som väcks i mig.
- Språkligt rätt tunn och en del fel. Kan inte komma på mig att jag tyckte det om hennes andra böcker jag har läst? En korrekturläsning till hade inte skadat.

4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0