Lunar

För massa år sen när jag började som lärare tyckte några av mina dåvarande elever att jag skulle skaffa Lunarstorm så det gjorde jag. Jag tycker också att det varit bra. Ett tag hade jag många elever på min vännerlista. Jag har också lärt känna lite nya (vuxna) människor den vägen. Nu känns det däremot som om det har gjort sitt. De som jag vill ha kvar kontakten med finns ju också på Facebook och där är jag betydligt oftare.

Eftersom jag ska avsluta mitt konto roade jag mig med att läsa gamla dagboksinlägg. Jag började skriva dagbok där 2002 och har mer eller mindre ofta skrivit ner mina tankar. Och det är nu det slår mig. Jösses. Om jag skulle beskriva mig med ett ord så måste det blir "manodepressiv". Ena dagen är livet pest och totalt kass, andra dagen leker livet och allt är på topp. Somliga saker är jättekul att läsa igenom medan andra inte är lika kul.

En sak som jag också reagerade på är att jag har samma frågor och funderingar nu som då, 2002. Finns det ingen utveckling överhuvudtaget? Står jag och stampar på samma ställe och ställer mig samma frågor fortfarande. Jag måste vara en otroligt tråkig/tjatig människa att umgås med.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hejsan! Det var ett tag sedan jag var här inne :( Hoppas att ni hade det bra på resan!

Ja fy vad äckligt det lät när han knäckte, jag mår illa av sådanna ljud. Var inte beredd att det skulle låta så högt. Flera gånger knäckte han och vred på mig, men det var ju lätt värt det trots allt! ;) Kramis!

2009-02-24 @ 17:31:32
URL: http://lewisian.blogg.se/
Postat av: Rospiggen

Lunar, det kommer jag ihåg men jag var aldrig där. Samma funderingar som för 7 år sen, näe, du har inte stannat, det betyder bara att du hade vettiga funderingar :P

2009-02-24 @ 20:47:04
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Christina

Jag ska kolla om det finns någon lägenhet på Grevegården till dig, hi,hi!

Skojade bara....du som är så snäll och go. Tycker att du är en mycket klok kvinna :))

Kramar C

2009-02-24 @ 23:17:42
Postat av: mickis

Vilken tur att du skaffade lunar...

Men jag håller med dig totalt...



Jag har aldrig uppffattat dig som manodepressiv.. hihi antingen beror det på att jag oxå är sådan eller oxå vilket jag tror så är du en ovanligt smart kvinna.. Det där att du har funderingar & frågor.. det är väl just därför du utvecklas... Jag är helt säker på att du inte står & stampar på samma ställe...



kramizz //M



p.s kolla med colorna.. lite fräckt faktiskt d.s

2009-02-25 @ 07:16:21
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Helga

Du är så kul!!!



Självrannsakan kan ju vara bra, men inte sådan självkritik ;) Du är bra som du är!

2009-02-25 @ 09:17:05
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: M

Du har väl sparat över alla dagböcker därifrån? De ger en faktiskt ett rätt bra perspektiv på en själv,kanske särskilt som man skrev mer öppet där mellan varven. Jag har lite svårt med facebook också numera. Den var rolig i någon månad men sen lessnade jag. Har jag bara blivit allt för slö och slapp eller är jag för överhopad med information?

2009-02-27 @ 09:02:38
URL: http://www.vk.se/nordmaling/?showblog=346

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0