Kidnappning

Jag som brukar inbilla mig att jag är en (rätt) laglydig människa har idag har medverkat till ett brott. Ett rätt grovt sådant. Kidnappning. Det värsta var att kidnapparoffrets föräldrar var inblandade i hela saken.

En av yngsta dotterns bästa kompisar fyllde år i veckan och det var hon som kidnappades. Kompisarna tänkte ta henne in till stan för att gå på Lazerdome utan att hon visste om det. Så i förmiddags kom två andra kompisar hem till oss för att baka tårta, sen åkte vi och hämtade födelsedagsbarnet som stod redo med förbundna ögon.

För att hon inte skulle veta nåt om vilka som var med eller höra nåt annat körde vi musik på rätt hög nivå. Samma låt hela tiden. Om och om igen med Pelle Almgren och Wow liksom. Texten var väl kanske inte så passande men temat som sådant. Jag tror inte att det kommer att bli hennes favoritlåt framöver eftersom vi hann lyssna på den 13 gånger på vägen men förhoppningsvis kommer den att påminna henne om en bra dag.

Kommentarer
Postat av: helga

Vad roligt med överraskningar :)

2009-03-01 @ 21:06:50
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Pappan

Underbara kompisar min dotter har. Känns verkligen skönt att de trivs så bra tillsammans o gör kul grejor ihop. Nästan så att man skulle vilja ha åkt med. Lazerdome är ju görkul!! ;-)

2009-03-02 @ 09:46:05
Postat av: p

tycker om den låten mycket!

2009-03-02 @ 19:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0