Att tyda tecken

Idag, eller egentligen hela veckan, har jag haft det mycket intensivt på jobbet. Det har varit nationella prov och det tar på både elevernas och våra krafter. Idag blev det också lite diskussion bland kollegorna vad det gäller dom nationella men kollegan B redde upp det. Alltså, jag säger det jämt och det är så, jag gillar verkligen mina kollegor. Jag vet inte hur jag skulle kunna jobba nånstans där dom inte är.

Annars så har jag just ett litet dilemma vad det gäller jobbet, nej, jag tänker inte sluta. Jag håller på att bolla mina tankar fram och tillbaka och väger fram och tillbaka och har väldigt svårt att överhuvudtaget fatta nåt beslut. Alla tecken visar på samma sak men jag vill bara inte lyssna. Eller så vågar jag inte. Först sa vännen P vad hon tyckte, sen J och sen K. Men lyssnar jag? Nej, jag lyssnar ju inte ens på mig själv.

Jag börjar misstänka att jag har vissa schizofrena sidor och det är egentligen ingen nyhet. För massa år sen la vännen P-s syster P ett personligt horoskop till mig och hon var då den första som berättade att jag "borde vara" lite schizofren, sen har jag fått höra det av fler. Av J för några år sen och av K nu i helgen. På skoj så klart men jag börjar, som sagt, misstänka att det ligger nåt i det. Kan man inte fatta ett beslut utan hela tiden pratar med och mot sig själv och resonerar fram och tillbaka så ... vad ska man annars tro?


Kommentarer
Postat av: helga

Det är nog ett sundhetstecken trots allt ;)

2009-02-06 @ 09:34:48
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0