Vem är han den där "kommunen"?

Har börjat reta upp mig på en hel del saker på jobbet nu. Först: Vi skulle köpa fina bilder och sätta upp i vår trista elevkorridor på jobbet. Vi tänkte köpa planscher med kända konstverk och konstnärer så eleverna även ser och lär sig känna igen dessa. Då får vi reda på att vi inte får köpa dom här från vilken affär vi vill utan bara den som "kommunen" har avtal med. Den affären har så klart inga sådana bilder. Och den är för övrigt hur dyr som helst.

Vi håller även på att sträva att bli en miljöceritfierad skola. Vi återvinner , har bara ekologisk mjölk och tänker lite allmänt på miljön. Och vad gör då "kommunen"? Jo, bestämmer att fikat till onsdagsfikat inte längre ska köpas från närliggande bageri i Borås utan köras ut från Alingsås. Är det miljövänligt?

Idag har jag även varit lite i krig med den dataansvariga på jobbet. Han kunde inte hjälpa mig att få fram ett arbete som en elev hade mejlat in till mig för att jobbdatorerna inte hade det programmet. Det hade "kommunen" bestämt. Så dataansvarig tyckte att jag skulle säga till eleven att byta program. Är det skolans uppgift att bestämma vad eleverna har för program på sina datorer hemma?

Nu vill jag ha ett snack med han, "kommunen". Hur tänker han egentligen? Är det bara pengar som styr? Ska vi motarbeta oss själva eller finnas till för elever och även miljö?

Kommentarer
Postat av: helga

Men då... så irriterande dum han är den där kommunen. Lika på alla arbetsplatser tror jag det är bara kronor och ören som räknas och det kortsiktigt inte vad som blir billigast på lång sikt!!

2008-09-06 @ 11:12:13
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: P

För visst är det väl en "han".....som är den där kommunen!

2008-09-06 @ 13:33:49
Postat av: Mickis

hmm kommunen.. han verkar vara en riktig bromskloss :P

2008-09-06 @ 14:18:26
Postat av: Rospiggen

Gaaaah, sånt där gör mig tokig! Det var samma här med dagmammorna som ville kunna köpa på IKEA för att det var så billigt men se det gick inte, för det fanns inte aaaavtaaaal med dem suck

Jodå, cupen gick bra efter omständigheterna :)

2008-09-06 @ 18:53:43
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: mammakero

Du har vi samma hankommunen? Det finns massor av såna exempel här med! Det är så fånigt med flera av deras bestämmelser och ja, han tror på fullaste allvar att han kan bestämma vad eleven ska ha för program på sin data hemma oxå!!

2008-09-07 @ 12:56:41
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helén

Åh, vad jag känner igen mig!! Kommunen är verkligen ingen höjdare som arbetsgivare... bara pengar, pengar, pengar. Nedskärningar hela tiden.

2008-09-07 @ 18:19:44
URL: http://vardagsliv.bloggagratis.se
Postat av: Jens Sandahl

Man ska ha STATEN som mamma. Hon är snäll.

2008-09-13 @ 00:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0