Lilla mormor

Lilla mormor skulle nu i dagarna (idag eller igår?) fyllt 102 år om hon hade levat, det gör hon inte. Hon dog när hon var nästan 96 år. Hon var en riktigt mysig dam, väldigt speciell. Det finns massa roliga anekdoter att berätta om henne. En av dom är att hon var helt säker på att det fastnat en fågel i lägenheten och ringde vicevärden. Det var batteriet till brandvarnaren som var på väg att ta slut och kvittrade. Jag saknar henne än. Vem gör nu pepparrotskött?

Hennes sladdlillebror, som är den enda av syskonen kvar i livet, fyller 90 år på söndag. Jag får inte glömma skicka ett kort. Vi var där rätt mycket på somrarna när jag var liten.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Min mormor föddes 1904 den 5 oktober... Hon dog när hon skulle fylla 94.

Vi har en annan historia med brandvarnare i ett städskåp som blippade. Vi hade Antisimex (stavning?) där strax efter att vi flyttat in i en lägenhet. Jag trodde att det lät ifrån vår frys, men Antisimexmannen var säker på att det var brandvarnaren. En äldre dam hade ringt och trott att hon hade en massa odjur i lägenheten och så var det en brandvarnare!

2008-10-07 @ 17:24:10
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mickis

det är värt mycket att man kan minnas de som inte är med oss längre & lee... lyckliga minnen

2008-10-07 @ 19:55:23
Postat av: lena

Pepparotskött,gör min mormor till mig hehe:)Minnena lever kvar länge.Min mormor är 83år.Vi är 5 generationer,krut damer:)

Ha det gott, kram lena.

2008-10-08 @ 11:56:11
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Helén

En högaktningsvärd ålder det också, 96 år! Vi har väldigt hög snittålder på jobbet, det är fascinerande!

2008-10-08 @ 18:16:59
URL: http://vardagsliv.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0