Vitvarukrasch?

Nåt skumt är på gång här hemma. Tvättmaskinen läcker, torktumlaren funkar inte om man inte tömmer den på vatten efter varje gång man använt den, diskmaskinen låter konstigt och hackar. Skulle inte förvåna mig om alla tackar för sig och drar samtidigt. Ett under att kyl, frys och spis fortfarande funkar.

Nåt som funkar mycket bra men som aldrig tycks användas här hemma är dammsugaren. Idag fick jag värja mig med kniv och batong för att inte dammråttorna skulle få ett ordentligt tag kring mina fötter. Jag bara väntar att dom ska hinna ikapp, bita sig fast och dra in mig under sängen. Jag vet minsann hur det går till. Jag har TV.

Kommentarer
Postat av: helga fnissar

Din beskrivning av dammråttorna är obetalbar ;)



Mindre kul om hela maskinparken brakar samman samtidigt. Vår lagning av tvättmaskinen gick på 900:-. Vi har råd, men det finns ju festligare saker att roa sig med...

2008-11-12 @ 09:31:48
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Christina

Ha,ha du är för rolig, jag har också massor av dammråttor men dom får ligga ett par dagar till.

Änglatofflor? Vår tvättmaskin gick sönder nyligen, 2,5 år gammal....ny pump...usch 1.800 kr. Diskmaskinen är rätt gammal vågar inte prata om den.

Dammsugaren började osa och lukta för ett par månader sen, fick ta hem den andra från husvagnen. Bilen ska in på verkstan, Y sa att det blir dyrt.

Men annars är allt ok! Kramis!

2008-11-12 @ 11:05:04
Postat av: Rospiggen

Men åh, vad billigt och bra om allt kraschar samtidigt, inte! Och här har vi inga nya dammsugarpåsar så jag kan inte dammsuga just nu :P

2008-11-12 @ 12:26:48
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Fru Pusselbit

Hoppas verkligen att det inte blir en total vitvarukrasch hemma hos er och de där jobbiga dammråttorna får du verkligen se upp med! ;)

2008-11-12 @ 14:28:37
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: mammakero

HAHAHAHAHA!!! Jag skrattar åt "Dammråttan slår tillbaka" filmen som jag just såg i huvudet!

Här har jag oxå dammråttor modell stor. Putsade fönster istället för att veckostäda sist... Sen har jag velat köpa en ny dammsugare i flera år, men alla gånger jag för det på tal, hittar min man något lika dyrt och enligt honom mycket viktigare att köpa... Nu är den så lappad och lagad som den kan bli! Snart duger den inte ens till bilen!

2008-11-12 @ 18:03:07
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: M

Det där är nåt som går...! Vi har en kyl som suckar orväckande och en spis som tar en platta i taget. Den havererar lagom till julafton. Var så säker.

Postat av: Sofia

Underbart avslut "Jag vet minsann hur det går till. Jag har TV". Trodde jag var den enda som fortfarande körde med den. Tack för en rolig blogg.

2008-11-13 @ 09:58:51
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jobbigt för er men det brukar vara så att inte bara en sak går sönder,det följs åt på något vis.

Jag hoppas det fixar sig för er utan att det ska behöva kosta en massa,nu in för jul.

Det var lika för oss också för några år sedan.

Ha det bra //Anna-Carin

2008-11-13 @ 13:14:37
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: lena

Hehe!

Helt rätt man har sett för mycket tv:)

Dammråttorna brukar jag bjuda upp till tango med:)

Har bytt en del vitvaror, dyrt värre:(

Ha det fint, kram lena.

2008-11-13 @ 15:43:32
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha ha ha.. riktigt kul avslut där du..



Allt väl annars, förutom med vitvarorna?

2008-11-13 @ 21:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0