Tolkningar?

Att barnen tolkar det jag säger till nåt som passar dom bäst var ju ingen nyhet men jag höll ändå på att sätta i halsen tidigare idag. Yngsta dottern är hemma för att hon är sjuk. Hon mår inget vidare alls men samtidigt har hon och storasyster köpt biljetter till en film som dom väntat länge på. Jag sa väl nåt om att hon skulle vara hemma från skolan idag men att jag ändå tyckte att det var okej att hon gick på bion ändå.

Idag när jag satt på jobbet och gjorde ingenting kollade jag dotterns blogg, Hennes tolkning av det jag sagt blev: "Är fortfarande sjuk, mår lite bättre och skulle kanske kunnat gå till skolan men eftersom att jag ska på bio ikväll ville mamma att jag skulle stanna hemma så jag orkade"

Kollegorna fick sig ett gott skratt och jag kan bara hoppas att ingen av hennes lärare läser bloggen. Eller åtminstone tar det med en nypa salt. En lärare som uppmanar sin dotter till skolk? Nja, låter inte så bra men jag misstänker i och för sig att dom inte tror bättre om mig.

Kommentarer
Postat av: helga fnissar

Den var bra!! :)

2008-11-21 @ 08:13:53
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: mickis

Dom är väl för härliga ungdomar... hahahaha

2008-11-21 @ 11:19:09
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Gullillan

Jag fick mig ett gott skratt! Har själv ett barnbarn på 13 år (tjej) som är en mästare på att tolka på det sätt som passar henne och ibland så häpnar man...........

Önskar dig en trevlig helg!

2008-11-22 @ 10:03:25
URL: http://gullillas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Äsch, du har ju sagt till mig att skolka hur många gånger som helst. Och jag tar det med en nypa socker :P

2008-12-19 @ 15:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0