Nya sidor hittade

Konstigt, jag hittar nya sidor hos mig själv hela tiden.
TP-turneringen igår startade helt makalöst. Man spelar på tid och det är antalet "pluppar" som räknas, inte om man vinner eller förlorar. Det vill säga, det är bättre att förlora med 4-5 istället för att vinna med 3-0.

Första matchen fick vi fem pluppar. Nästa match var lite segare för oss, vi fick fyra. När dom tre matcherna var spelade hade vi 13 poäng och låg på delad fjärdeplats (av sjutton spelande lag). Fyra lag skulle gå vidare till semi och final. Tyvärr inte vi. Eftersom vi delade samma summa som ett annat lag räknade dom vem som hade flest höga poäng. Vi hade 5, 4, 4 och dom andra 5, 5, 3 så dom gick vidare på att ha fått 5 pluppar i två matcher. Vi åkte ut och slutade femma.
Det var då det konstiga inträffade. Jag blev rätt sur. Jag är inte alls dålig förlorare, jag struntar egentligen i om jag vinner eller förlorar när jag spelar nåt spel, det är själva spelet som är det roliga. Men igår blev jag sur och började älta saker som: "tänk om jag slagit en sexa där istället så vi hade hamnat på den rosa pluppchansen" och "om det andra laget inte hade segat sig så mycket så hade vi hunnit slå en gång till". Helt meningslösa tankar.

En annan konstig sak var att kollegan B som brukar vara mycket inne på vinna/förlora inte verkade bry sig nämnvärt. Han sa nåt om att "ja ja, det var väl synd". Det var allt.

Ska jag vara ärlig så hade vi jättekul. Och vi var grymt duktiga. Jag svarade på mycket fler frågor än jag nånsin trott.

Men nästa år! Då blir det inte heller några pärlor, nån avslappning, chi gong eller annat. Då ska jag ha revansch.

Kommentarer
Postat av: Fru Pusselbit

Då får jag önska dig lycka till i revanschen redan nu! ;)

2008-11-07 @ 19:53:47
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: ♥Blondiie♥

tak så jättemycket för dna fina ord! dom värmde! ha en fin kväll kramis

2008-11-07 @ 23:09:04
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: helga fnissar

KUl att din tävlingsinstinkt vaknade så där...

2008-11-08 @ 11:01:53
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! försöker förstå vad det var ni spelade,men det gör jag inte.Tråkigt i allafall att ni inte gick vidare.

Ha en bra lördag kväll // Anna-Carin

2008-11-08 @ 18:11:25
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: lena

Förstår att ni hade kul:)Jag är en dålig förlorare allt är på liv och död för mig hehe:)

Ha en fin kväll, kram lena.

2008-11-09 @ 17:53:10
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0