Utgång

Ska iväg ikväll, hem till A (eller hennes syster L egentligen). Där ska vi träffas massa människor och dricka vin och snacka skit, bland annat.  Det ska bli jättekul, dock har makens frånvaro gjort att jag har fått skjutsproblem. Nu har A fixat att hon kommer hit och hämtar mig (5,5 mil). Hon har även mutat B som ska köra mig hem sen mitt i natten. Mitt jobb i det hela är att komma och vara social, glad och trevlig (hon vet inte vad hon begär).

Grejen är i alla fall att det här har börjat kännas på samma sätt som när jag var 17 år. Långa förberedelser för att dricka alkohol. Somliga saker kanske jag aldrig växer ifrån? Och nu är ju kanske inte just alkoholen det viktiga i kråksången, även om C igår talade om för mig att man skulle dricka 1-2 glas vin om dagen är man är över 40 för att det var bra på nåt sätt. Eftersom jag inte har gjort det så måste jag ju ha rätt många glas till godo.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0